پاداش برد فولاد، در جیب استقلالی‌ها بونجاح در راه لیگ عربستان درویش تحت فشار ستاره های پرسپولیس واگذاری سهام تراکتور چقدر جدی است؟ استقبال استقلال و پرسپولیس از سقف بودجه باشگاه ها سرگیجه اوسمار از وضعیت بیرانوند و صادقی نتیجه و ویدیو خلاصه بازی النصر و الهلال (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) | فرار از شکست دقیقه نودی الهلال نام یک استقلالی و پرسپولیسی در پرونده فساد مس؟ پخش زنده بازی النصر و الهلال در لیگ عربستان (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین بحران در بارسلونا| ژاوی می‌رود یا لاپورتا؟ افشای جزئیات جدید از فساد در پرونده مس رفسنجان| سکه‌های مشکوک! عزیزی خادم نمی‌تواند به فدراسیون فوتبال برگردد آپشن‌های سنگین آجورلو وتو شد مدیران فاسد برای همیشه از فوتبال محروم می‌شوند نتیجه و ویدیو خلاصه بازی تراکتور و مس رفسنجان (۲۷ اردیبهشت) | نویدکیا به تراکتور هم رحم نکرد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی سپاهان و ملوان در جام حذفی (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) | صعود طلایی‌پوشان به نیمه‌نهایی رئیس کمیته داوران و کمیته مسابقات فدراسیون فوتبال برکنار شدند پخش زنده بازی سپاهان و ملوان در جام حذفی (۲۷ اردیبهشت) + تماشای آنلاین پخش زنده بازی تراکتور و مس رفسنجان در جام حذفی (۲۷ اردیبهشت) + تماشای آنلاین توخل – بایرن مونیخ؛ دوباره جدی شد!
سرخط خبرها

دختران فوتبالیست «کیان» چشم‌به‌راه هواداران در خانه

  • کد خبر: ۱۰۸۳۷۳
  • ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۱
دختران فوتبالیست «کیان» چشم‌به‌راه هواداران در خانه
هفته هجدهم لیگ‌برتر فوتبال بانوان با دیدار خانگی دختران خراسانی همراه است.

مژده رنگیان | شهرآرانیوز؛ دختران لیگ‌برتری کیان نیشابور در پنج هفته پایانی سه دیدار دیگر در خانه دارند. یکی از این بازی‌های خانگی فردا جمعه در ورزشگاه انقلاب نیشابور برگزار می‌شود. با صادرشدن مجوز حضور تماشاچیان در همه مسابقات ورزشی، این باشگاه نیز از همه بانوان خراسان‌رضوی دعوت کرده است با حضور در ورزشگاه فوتبال، تیم بانوان استان را تشویق و حمایت کنند. این دیدار ۲۳ اردیبهشت از ساعت ۱۷ برابر تیم زارع باتری سنندج برگزار می‌شود و تماشای این بازی رایگان است.

هفته هجدهم لیگ‌برتر فوتبال بانوان با پنج دیدار پیگیری خواهد شد؛ دیدار‌هایی که با نزدیک‌شدن به هفته‌های پایانی حساس‌تر شده و امتیازات آن برای تیم‌های بالای جدول حیاتی است و برای تیم‌های پایین جدول و در خطر سقوط نیز بازی‌ها جدی‌تر شده است.

کیان امیدوار به امتیاز

کیان نیشابور هفته گذشته نمایشی درخشان مقابل مدعی قهرمانی و تیم آسیایی لیگ داشت. دختران خراسانی در زمین حریف حتی تا یک‌قدمی کسب امتیاز هم رفتند، اما درنهایت ۳ بر ۲ از سیرجان شکست خوردند. بااین‌حال، عملکرد آن‌ها دنبال‌کنندگان لیگ بانوان را شگفت‌زده کرد. فردا جمعه کیان در زمین خودش از تیم زارع‌باتری سنندج میزبانی می‌کند و انگیزه زیادی دارد تا به یک پیروزی خانگی دست پیدا کند.

اما این امتیاز برای کیان اهمیت بیشتری دارد. در صورت پیروزی و کسب امتیاز از این بازی، آن‌ها جای خودشان را در لیگ‌برتر امسال تثبیت می‌کنند و خطر سقوط احتمالی دیگر آن‌ها را تهدید نمی‌کند. همیاری آذربایجان‌غربی که با یک امتیاز کمتر، یک پله پایین‌تر از کیان قرار دارد، در این هفته باید به‌مصاف خاتون بم برود و شانس بسیار کمی برای رسیدن به امتیاز دارد.

زارع‌باتری سنندج تیم ۲۸ امتیازی لیگ است که در میانه جدول و رده ششم جای گرفته است. زارع‌باتری وضعیت خوبی در این فصل دارد، اما نه در کورس قهرمانی است و نه مجبور است برای بقا در لیگ‌برتر تلاش کند. بااین‌حال، تلاش می‌کند بازی‌های خوبی را به نمایش بگذارد. نماینده کردستان از هفده هفته برگزارشده در لیگ امسال ۹ بار پیروز از زمین بازی بیرون آمده است و هفت‌بار شکست خورده است.

سه‌بار نیز به تساوی امتیاز‌ها رضایت داده است. همچنین، سی گل به ثمر رسانده‌اند و در مقابل، ۲۴ گل دریافت کرده‌اند و همین موضوع تفاضل آن‌ها را منفی نکرده است. زارع‌باتری فقط مقابل تیم‌های بالای جدول و مدعی قهرمانی شکست خورده است.

آن‌ها حتی دو هفته پیش تصمیم گرفتند به بم سفر نکنند و به شکست ۳ بر ۰ مقابل خاتون بم رضایت دهند. آن‌ها در پنج هفته باقی‌مانده تا پایان لیگ به‌دنبال بهبود جایگاهشان در جدول هستند و برای این کار باید از نماینده البرز و حتی ذوب‌آهن پیشی بگیرند و حواسشان به ملوان بندرانزلی هم باشد، زیرا با یک امتیاز کمتر به‌دنبال سنندج است و ممکن است در صورت شکست مقابل کیان، زارع‌باتری رده ششمش را هم از دست بدهد و یک پله سقوط کند.

در دیگر دیدار‌های این هفته نیز سپاهان با شهرکرد دیدار آسانی خواهد داشت، البرز به‌مصاف سیرجان می‌رود، گاز ایلام حریف ملوان خواهد بود و همیاری آذربایجان نیز میزبان خاتون بم است. باید دید نتایج این دیدار‌ها تغییری در جدول لیگ ایجاد می‌کند یا خیر. فعلا خاتون بم با ۴۶ امتیاز صدرنشین است، شهرداری سیرجان ۴۴ امتیازی و دوم است و سپاهان با ۴۱ امتیاز در کمین دو تیم اول لیگ است.

خاتون در انتظار جام هشتم

با این حساب، پرافتخارترین تیم باشگاهی ایران در فوتبال زنان در آستانه کسب قهرمانی جدیدش در لیگ فوتبال زنان است و شاگردان جعفری فاصله چندانی تا فتح هشتمین جام دوران حضورشان در لیگ ندارند.
کسب هفت قهرمانی و دو نایب قهرمانی در کنار دو مقام سومی در تاریخچه لیگی با قدمت سیزده‌سال فوتبال زنان نشان می‌دهد که تیم خاتون یا همان شهرداری بم با اختلاف توانسته است عنوان پرافتخارترین تیم تاریخ لیگ فوتبال زنان را از آن خود کند و شاگردان مرضیه جعفری در مسیر بهبود رکورد شخصی خود گام برمی‌دارند.

آن‌ها بعد از آنکه فصل گذشته به‌واسطه مشکلات دراماتیک پیش‌آمده برای سرمربی‌شان و بیماری فرزندش نتوانستند در کورس قهرمانی جام را به‌دست بیاورند و قافله قهرمانی را به شهرداری سیرجان واگذار کردند، از ابتدای فصل در تکاپوی جبران مافات بودند و به‌دنبال هشتمین قهرمانی‌شان در لیگ فوتبال زنان ایران هستند.

خاتون بم مسیر نسبتا آسانی تا پایان فصل دارد و یک مصاف فوق‌حساس می‌تواند سرنوشت قهرمانی خاتون را تعیین کند. در پنج بازی باقی‌مانده، این تیم باید به‌ترتیب به‌مصاف همیاری ارومیه، ملی‌پوشان شهرکرد، سپاهان اصفهان، ذوب‌آهن اصفهان و پالایش گاز ایلام برود که در این میان، مهم‌ترین مصاف با سپاهان در هفته بیستم است که در اصفهان برگزار خواهد شد. در صورت پیروزی خاتون در پنج دیدار پیش‌رو، آن‌ها جام هشتم را هم به خانه خواهند برد. سیرجانی‌ها، اما کار سخت‌تری دارند و علاوه بر پیروزی در همه بازی‌های پیش‌رو باید منتظر لغزش خاتون نیز باشند.

خبرسازی شهرکردی‌ها

در میان خبر‌های فوتبال بانوان، اظهارنظر مربی تیم ملی‌پوشان شهرکرد که گفته بود نود گل دریافتی ملی‌پوشان از میان ۱۱۶گل دریافتی روی اشتباهات داوران بوده است، حسابی سروصدا به‌پا کرد و در رسانه‌ها مطرح شد. این ادعا جدا از عجیب‌وغریب‌بودنش اجحافی در حق داوران زن بوده است که برخی تیم‌ها شکست‌های سنگینشان را بر گردن داوری می‌اندازند. سطح داوران فوتبال زنان آن‌چنان خوب نیست، اما به‌قطع بهتر از سطح فنی بیشتر مربیانی است که در فوتبال بانوان فعالیت می‌کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->